fredag 7 oktober 2011

block 2!

Har återvänt till röda sten för att försöka fånga den surrealistiska blandningen av ljud med min zoom. Blev en spännande mix av rap, fiskmåsar, politisk musik, undervattensljud och applåder som jag tror fångade kärnan.

Nästa vecka är det dags för intervjuer som ska spegla block 2,samt dokumentation av block 3 (det är nu vi hoppas att grupperna ska få sitt lilla sammanbrott..). Sen klipper vi nästa block och är på god väg mot mållinjen.

Tar med mig mycket från den här veckan, vikten av struktur, sann beundran inför videoklippningskonsten och känslan av att vara lite rebellisk efter att ha klivit utanför sociokulturella osynliga gränser. Hoppas jag kommer bli en lärare som vågar uppmuntra till kritiskt tänkande och protester - även mot det som jag ser som "sanningar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar